De cliëntenraad van stichting jeugdteams zoekt nieuwe leden

20-11-2017


Ken of ben jij de cliënt die constructief wil meedenken over de continue verbetering van onze dienstverlening? Lees dan snel verder!


LET OP: reageertermijn verruimd tot maandag 4 december


De cliëntenraad houdt op maandag 4 december in de ochtend, en op woensdag 6 december in de avond gesprekken met gëinteresseerde kandidaten. Je kunt je voorkeur voor een van de twee data aangeven.

Reageren kan via: clientenraad@jeugdteamszhz.nl. Voor meer informatie kun je bellen met de cliëntenparticipatiemedewerker Lut Leijs: 06 14602217

Waarom een cliëntenraad?

  • bewaken van de kwaliteit van de zorg;
  • belichten van het cliëntperspectief vanuit eigen ervaring;
  • gevraagd en ongevraagd adviseren over onderwerpen die voor cliënten belangrijk zijn;
  • invloed uitoefenen op de samenstelling van de Raad van Toezicht.

Deelnemers cliëntenraad:

  • zijn als cliënt met de stichting in aanraking (geweest);
  • vormen gezamenlijk een redelijke afspiegeling van het klantenbestand van de stichting;
  • zijn belanghebbenden of op andere wijze vertegenwoordigers voor de cliënten van de stichting.

Taken cliëntenraad:

  • Spreekbuis cliënten;
  • Bewaker rechten van cliënten en hun gemeenschappelijke belangen;
  • Adviesorgaan voor bestuurder.

Rechten cliënteraad:

  • Informatie
  • Overleg
  • Voordracht bestuurslid
  • Adviseren

Droom voor de cliëntenraad:

  • 1 centrale raad met vertegenwoordigers uit de 3 subregio’s, inclusief vertegenwoordigers uit:
  • 1 jongerenraad
  • 1 kinderraad

Leden van de cliëntenraad:

  • hebben cliëntervaring of -betrokkenheid;
  • kunnen onderscheid maken tussen eigen belang en cliëntbelang;
  • zijn gemotiveerd;
  • kunnen samenwerken;
  • beschikken over tijd om zich voor de raad in te zetten;
  • kunnen omgaan met vertrouwelijke informatie.


Naar alle berichten

INFO@JEUGDTEAMSZHZ.NL  |  T 088 892 89 00  |  DISCLAIMER